10965 IT Service Management with System Center Service Manager
"Wie konfiguriere ich System Center Service Manager? Das ist theoretisch schwer zu erklären, wir zeigen es Ihnen gerne an praktischen Übungen ins unseren Trainings. Mit System Center behalten Sie die Kontrolle über Ihre gesamte IT-Umgebung und alle Plattformen hinweg. Vereinfachen Sie die Bereitstellung, Konfiguration, Verwaltung und Überwachung Ihrer Infrastruktur und Ihres virtuellen softwaredefinierten Rechenzentrums, und verbessern Sie gleichzeitig die Flexibilität und Leistung. In diesem Training erlernen Sie, wie Sie System Center 2016 Service Manager bereitstellen und konfigurieren. Als zertifizierter Microsoft Partner bieten wir sowohl die MOC-Trainings als auch die originalen Unterlagen von Microsoft an, somit trainieren Sie bei uns nicht nur nach unseren eigenen hohen qualitativen Maßstäben, sondern zusätzlich auch nach denen Microsofts. Unsere Trainer brennen nicht nur für ihr Thema, sondern sind auch Experten in ihrem Gebiet und können Sie daher bestens auf die Zertifizierung vorbereiten. Werden Sie zum System Center Experten!
Die Fakten im Überblick
Ihr Training kurz und knapp
Für wen ist dieses Training?
This course is intended for cloud and datacenter administrators who are new to System Center 2016 Service Manager and are responsible for deploying, configuring and operating it in their cloud or datacenter. This course is also intended for Cloud and datacenter administrators who are already familiar with Service Manager and want to upgrade their skills to include the new features found in System Center 2016 Service Manager.
Was werden Sie in diesem Training erlernen?
Describe Service Manager 2016.
Upgrade to Service Manager 2016.
Install Service Manager 2016.
Describe Service Manager usage cases.
Configure base settings in Service Manager 2016.
Configure Incident and Problem Management.
Configure Activity, Change, and Release Management.
Configure and Manage Service Requests.
Automate business processes with Service Manager and Orchestrator.
Configure Service Level Management.
Customize the Self-Service Portal.
Use Reports and Analyze Data in Service Manager.
Perform advanced troubleshooting and disaster recovery in Service Manager.
Customize Service Manager Forms.
Agenda
Service Management Overview
Business Drivers behind IT Service Management.
Introduction to Microsoft System Center 2016.
System Center 2016 Service Manager Overview and Key Features.
Adopting ITIL/ MOF Best Practices with Service Manager.
Aligning IT Service Management Requirements to Service Manager.
Installing System Center 2016 Service Manager
System Center 2016 Service Manager Architecture and Core Components.
Hardware, Software and Security Requirements.
Planning and Sizing a System Center 2016 Service Manager Deployment.
Installing System Center 2016 Service Manager.
Installing and Configuring the Service Manager Self-Service Portal.
Overview of the Service Manager Console.
Upgrading to System Center 2016 Service Manager.
Key Concepts and Features
Overview of Management Packs.
Overview of the Service Manager CMDB.
Managing Activities.
Managing Workflows.
Managing Templates.
Security and User Roles.
Configuring Service Manager for Your Environment
System Center 2016 Service Manager Initial Configuration.
Configuring Business Services.
Configuring Access for your Support Teams.
Configuring Notifications.
Populating the Service Manager CMDB using Connectors
Integrating Service Manager with Active Directory and other System Center Components.
Integrating Service Manager with Exchange.
Managing Incidents and Problems
The Definition of an Incident and a Problem.
Managing Incidents.
Managing Problems.
Using Queues and Views with Incidents and Problems.
Managing Changes and Releases
Managing Change Requests.
Managing Release Records.
The Service Catalog, Request Offerings and Service Offerings.
Managing Service Requests and Catalog Groups.
The Self-Service Portal.
Automating Business Processes with Orchestrator
Overview of Orchestrator.
Configuring Runbooks in Orchestrator.
Configuring Integration between Orchestrator and Service Manager.
Creating a Request Offering in Service Manager to Initiate a Runbook in Orchestrator.
Configuring Service Level Management
Configuring Service Level Management.
Viewing Service Level Agreement (SLA) Information in Service Manager.
Using Reports and Analyzing Data in Service Manager
Running Reports in System Center 2016 Service Manager.
Configuring and Running Data Warehouse Jobs.
Troubleshooting Failed Data Warehouse Jobs.
Data Warehouse Cubes.
Advanced Troubleshooting and Disaster Recovery
Performing Advanced Troubleshooting in Service Manager.
Performing Disaster Recovery in Service Manager.
Trainingsmethoden im Überblick
Wie wollen Sie trainieren?
Firmen- Seminare
Wenn Sie sich für das Firmenseminar entscheiden, geben Sie den Ton an! Sie planen die Inhalte mit unseren Trainern, bestimmen die Teilnehmer aus Ihrem Unternehmen und legen Ort sowie Zeit des Trainings fest. Wir gestalten gemeinsam das Training entsprechend der Bedürfnisse Ihrer Mitarbeiter, um den bestmöglichsten Nutzen zu erzielen.
Diese Trainingslösung ist die passende für Sie?
Jetzt Anfrage starten, wir melden uns umgehend mit einer passenden Lösung bei Ihnen.
Sie benötigen ein Firmenseminar zu einem anderen Lern-Thema? Schildern Sie uns Ihre Herausforderung – wir haben sicherlich die richtige Lösung für Sie!
Kostenfreie Probefahrt für
10965 IT Service Management with System Center Service Manager
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